Z pera našich členů: Šumperáci v Praze

Publikováno 04.07.2024 10:49 Odbočka Šumperk

Šumperáci v Praze

Když jsem se dozvěděl od pana Mgr. Jiřího Jančíka ze šumperské odbočky, že se chystá výlet do Prahy, neváhal jsem a hned se přihlásil.

A přišel den D, pátek 24. 5. 2024. Ráno jsem si nabalil batoh na tři dny v Praze. A hurá do víru cestování vlaky. Přijel jsem na sraz do Šumperka, kde se sešlo osm parťáků a parťaček. Vláčkem jsme dojeli do Zábřeha, kde jsme po přestávce nastoupili do žluťáska RegioJet a vyjeli směr Praha.

Mým doprovodem byla paní Jarmila L., také se těšila do Prahy: „Já se těším velice, protože s Jirkou je to vždy prima.“ Dojeli jsme do Prahy a následně se vydali metrem směrem I. P. Pavlova, kde nás čekalo ubytování v KDM sv. Anežky, a kde jsme si nechali zavazadla. Další naše kroky směřovaly na Václavské náměstí a také na oběd. Už se blížila třináctá hodina, a tak následoval přesun do Armádního muzea Žižkov s komentovanou prohlídkou. Po skončení jsme si šli posedět do místní kavárny na vyhlídkovou zahrádku na střeše, kde nás čekal pohled na část Prahy a přijíždějící i odjíždějící vlaky. Musím doporučit návštěvu tohoto muzea s možností komentované prohlídky a třeba i úžasné kavárničky. Další kroky nás vedly na lodičky po Čertovce s cílem Muzea Karlova mostu. Po návratu na hostel jsme se rozmístili do pokojů ve čtvrtém patře k odpočinku a domluvili se, že kdo chce, může ještě jít na večerní procházku. A tak jsme vyrazili do parku Grébovka. A přišel čas k ulehnutí a další den strávený v matičce měst….

V sobotu 25. 5. 2024 naše kroky směřovaly do areálu Psychiatrické nemocnice Bohnice a návštěvu multižánrového festivalu Mezi ploty. Divadla, přednášky, workshopy, stánky různých organizací, koncerty, jako například byl i koncert Aničky Slováčkové s kapelou. Dokonce jsme si s ní zazpívali a já mám s Aničkou i krásnou fotku. Stále bylo dobré počasí. Někteří zašli procházkou na asi dva kilometry vzdálený starodávný ústavní hřbitov. Fakt to bylo tajemně okouzlující díky všudypřítomnému břečťanu, který se šplhal až do korun stromů. Až v podvečer nás zastihl silný déšť, aspoň že jsme byli v blízkosti místní kavárny. Po dešti jsme se rozhodli ukončit návštěvu festivalu návratem na ubytovnu, kde jsme povečeřeli. Část naší skupinky, ale beze mne, si vyšla na večerní procházku, která směřovala na Národní třídu k budově obchodního domu Máj s čerstvě nainstalovanými okřídlenými Motýli od Davida Černého. Jejich kroky následně směřovaly na Slovanský ostrov, kde je zaujala prezentace dinosvačinek formou dronové světelné show nad Vltavou. Pak šli zpět kolem Národního divadla přes Národní třídu k monumentu sochy spisovatele Franze Kafky s otáčecí hlavou a skončili na nočním Václavském náměstí. Po návratu jsme se uložili ke spánku.

Přišlo nedělní ráno. Čekalo nás sbalení, snídaně. Pak jsme jeli a následně šli do areálu Pražského hradu. Někoho čekala mše svatá v katedrále sv. Víta, někoho prohlídka a někdo se procházel venku. Společně jsme se prošli po okolí, kde nás čekala výměna hradní stráže. Bylo to úchvatné. Pak jsme se zastavili se na oběd v Petřínských sadech a svezli se lanovkou z Nebozízku dolů na Újezd.

V 16:50 nás čekala jízda RegioJetem a návrat domů po krásném výletě v Praze.

Za všechny chci našemu Jirkovi, panu Mgr. Jiřímu Jančíkovi, moc poděkovat za úžasný program a vzkázat, že se těšíme na další Prahu.