Aktuality v odbočkách

Zobrazit pouze články, novinkyakce a nebo zobrazit stručný program akcí či archiv akcí.

Příspěvky

Publikováno 22.01.2018 12:43, Vsetín Odbočka

Kouzlo přírody a starých časů aneb terapeutická bomba v Hostětíně

Obrázek

Krásná zimní příroda s nadýchanou peřinkou sněhu a sněhovými vločkami padajícími nikoli shora dolů, ale kolmo proti nám, nás přivítala v malebné slovácké vesničce Hostětín. Zdejší Centrum Veronica pro nás přichystalo terapeutické aktivity spojené s výukovými programy při zapojení všech smyslů včetně dokonalých chuťových zážitků.

Počet obrázků: 8

Publikováno 22.01.2018 10:27, Vrchlabi Odbočka

VÁNOČNÍ VÝTVARNÉ DÍLNY

Jak jsme vyráběli...

Počet obrázků: 3

Publikováno 15.01.2018 12:13, Zlín Odbočka

Omezení provozu zlínské odbočky SONS

Ve dnech 16.1. až 18.1. bude naše odbočka z důvodu probíhajícího pobytu v Ekocentru Veronica Hostětín uzavřená.

Děkujeme za pochopení.

Začátek: 16.01.2018
Konec: 18.01.2018

Publikováno 12.01.2018 11:05, Opava Odbočka

Informátor - leden 2018

Přinášíme první odbočkový časopis v roce 2018 Informátor - leden 2018. Přejeme příjemné čtení.

Publikováno 12.01.2018 10:00, Jihlava Odbočka

Jak na Nový rok

Vyjet si na pár dní po vánocích do hor, nebyl můj nápad. Soňa předla jako kotě. Hele, budeme venku chodit na túry. Hned zhubneme, co jsme nabraly přes svátky. Vždyť jíš jako vrabec a nenabrala jsi ani deko. Řekni, už jsi byla na horách přes zimu a ještě po svátcích? Byla a nechtěj vědět, jak to dopadlo. Tohle bude lepší. Bude to půjčená chata, takže nic za nocleh. Jen něco na zub a na sebe. Takže vypůjčit si rohačky? Co blbneš. Pánové si něco na zub a na sebe ponesou sami. Nedala pokoj, ještě o půlnoci mi zvonil mobil, jestli mám náhradní rukavice a ponožky a další oblečení. Vybrala jsem zásoby jídla tak na týden a byla jsem ráda, když jsem zapla kufr. Na nádraží jsme se sešli tak pěkně zřízení všichni. Jen jsme na sebe koukli a vybuchli jsme smíchem. Pánové vedli. Co do objemu zavazadel i věcí, které zapomněli. Nějak to dopadne. Nasedli jsme do rychlíku a začali rozebírat večerní program. No to ještě podle toho, v kolik na chatu dorazíme. A pak si zatopíme v krbu a bude pohoda. Rychlík si dával načas, a tak nám autobus nestihl ukázat ani zadní světla, protože byl dávno pryč. Honzo, jede vůbec ještě něco? Snažili jsme se zjistit ze zamrzlého, zasněženého jízdního řádu. No, autobusem je to jen patnáct minut, tak to nebude daleko. Jen se musíme držet cesty, na ní je odbočka k chatě. Kluci dotáhli spadené větve, naložili jsme zavazadla a jelo se. Šlapali jsme hodinu, když se pod lampou ukázal kousek cedule. Tak a za chvíli jsme určitě tam. A byli. Neřekl jsi, že je ta chata tak veliká. Já už se těším na oheň a na čaj, předla Soňa zase jako kotě. Honza hledal klíče pod květináči i na verandě a nakonec zjistil, že je odemčeno. Že bychom tu nebyli úplně sami? To jsi ale neříkal, že tu budeme mít společnost, vrněla Soňa. V chatě bylo příjemně teplo, oheň praskal a široká sedačka zvala k odpočinku. Že by nás Libor překvapil a zatopil? Z vedlejší místnosti vyšel vysoký, ramenatý kluk. Já sice Libor jsem, ale žádný rande tu domluvený nemám. Sedli jsme si a začali vysvětlovat. Nakonec jsme zjistili, že jsme v cizí chatě a ta naše je tak ještě o půl hodiny dál. Víte co? Já jsem tu sám a pomoc a společnost se mi hodí, co vy na to? Pánové si oddechli, neboť táhnout dál naše zavazadla se jim už vůbec nechtělo. A dámy hostitele málem udusily radostí. Jdeme hned připravit něco dobrého na zub. Jo v kuchyni už něco je, tak si taky vezměte. Bylo z čeho vybírat. Páni kluci se zmátořili a šli naštípat a nanosit dřevo, aby se nemuselo ven hned z rána do mrazu. Dali jsme si věci do pokojíků a sešli se zase dole u krbu. Byli jsme tak zabraní do povídání našich, životních příběhů a mlsání, že se nám ve tři ráno ještě nikomu nechtělo do postele. Konečně jsme si popřáli dobrou noc. Libor zůstal dole a za pár minut byl všude klid, jen oheň praskal v krbu. Ráno, nebo spíš před polednem jsme se sešli v kuchyni a až pak jsme se dozvěděli, proč Libor chtěl trávit svátky i Nový rok sám. Po nehodě, která se mu stala před časem, přestal vidět. Snad proto, že se s ním rozešla i jeho dívka, tak se snažil zpřetrhat všechny vazby na rodinu i staré přátelé. Chtěl se srovnat sám se sebou, jak řekl. A my jsme ho nečekaně přepadli a byl rád. Zůstali jsme. Brali jsme ho na túry, hodnotili kulinářské výrobky jeho i děvčat. Chtěl dělat všechno jako dřív a byl dobrej. Dost dobrej. My jsme se zase seznamovali s neviditelným písmem, ale takovou výdrž, jakou měl Libor, jsme neměli. Život by vás přinutil, řekl nám tiše. Nezbylo než souhlasit. Ale slíbili jsme, že se polepšíme. Máme se od něj co učit. Nový rok jsme oslavili v chatě s přáním, abychom se aspoň jednou za měsíc všichni sešli a užili si výlet, který vždycky jeden z nás připraví. A jelikož začal Libor, byla teď řada na nás. Přibrali jsme do party nového kamaráda a doufáme, že napořád. Byl to úžasný týden. A jak se to říká? Jak na Nový rok, tak po celý rok. A proč né díl...

Článek napsala Mária Šmejkalová.

Publikováno 11.01.2018 12:28, Vsetín Odbočka

Rekondiční pobyt za poznáním Prahy

Obrázek

Na přelomu listopadu a prosince jsme z odbočky SONS Vsetín opět vyrazili do předvánoční Prahy, tentokrát na 5denní pobyt. Čekal nás tradičně nabitý kulturní, sportovní a tréninkový program.

Počet obrázků: 7

Vědecká knihovna v Olomouci sděluje, že nově disponuje softwarem FriendlyVox v multimediální studovně, který umožňuje nevidomým a zrakově postiženým čtenářům prohlížet internetové stránky, posílat e-maily apod. Ovládání je velmi jednoduché a personál oddělení je proškolen.

Připomínáme, že studovna již po řadu let nabízí také výpůjčky zvukových knih na CD. Od začátku roku 2017 si mohou zájemci požádat rovněž o okopírování knih na vlastní USB flash disk. Tuto možnost určitě ocení zrakově postižení uživatelé přehrávačů s USB vstupem.
Oddělení zvukové knihy se nachází v přízemí hlavní budovy Vědecké knihovny na Bezručově ulici č. 3 (vedle červeného kostela) v multimediální studovně.
Půjčovat zvukové knihy na CD nebo okopírované na USB flash disky ve formátu MP3 si může zájemce s platným čtenářským průkazem a potvrzením od očního lékaře či SONS, že pro zrakové postižení je oprávněn si půjčovat zvukové knihy. Stejnou platnost má i průkaz ZTP/P, vydaný z důvodu zrakového postižení.
Registrace a služby multimediální studovny jsou pro zrakově postižené bezplatné. Při první návštěvě Vědecké knihovny je třeba se zaregistrovat. Vezměte s sebou občanský průkaz, průkaz ZTP nebo ZTP-P nebo zmíněné potvrzení.

Návštěvní doba: pondělí až pátek 8.00 - 19.00 hodin.
Telefon: 585 205 333

Publikováno 10.01.2018 11:22, Olomouc Odbočka

Další bronzový model v Olomouci

Obrázek

Ten první byl umístěn v prostoru před orlojem v roce 2001 po generální rekonstrukci Horního náměstí. Umožňuje prohlédnout si zblízka, částečně i hmatem, celé historické jádro Olomouce.

Druhý v pořadí je nově instalován na prostranství před hotelem Palác. Představuje jednu ze zbouraných městských bran – Hradskou. Je dobře přístupný a dá se kompletně prohlédnout i hmatem.

Barokní kanalizace, nálezy z časů Velkomoravské říše a především mohutné základy Hradské brány - takové objevy přinesl rozsáhlý archeologický průzkum, který byl součástí velké proměny třídy 1. máje v historickém jádru Olomouce. Bránu tu nyní nově připomíná bronzový model na prostranství před hotelem Palác.

Zdroj: www.olomouc.idnes.cz – upraveno

Počet obrázků: 2

Publikováno 10.01.2018 10:56, Olomouc Odbočka

NOVOROČNÍ NÁVŠTĚVA V KAPUCÍNSKÉM KLÁŠTEŘE

Obrázek

Jak se již pomalu stává milou tradicí, vstupují někteří členové do nového roku i s pomocí bratrů kapucínů. 3. ledna členové olomoucké odbočky měli možnost navštívit bratra Radka a jeho kolegy. V příjemném prostředí kláštera jsme usedli k velkému stolu. Bylinkový čaj a sváteční zákusky, pečené bratry juniory, kteří nám vytváření svého díla popsali, jsme obdivovali a na přání obdrželi i recepty. Příjemnou atmosféru doplnil hrou na trubku bratr František a my všichni jsme si mohli, za jeho doprovodu zazpívat vánoční písně. Po veselém kroužku představování se, přišel čas zamyšlení nad příběhem, který nám přečetl bratr Radek. Před ukončením návštěvy jsme společně přešli do kostela k jesličkám, které si mohli zájemci prohlédnout opatrně i hmatem.

Společné foto a loučení. Děkujeme a budeme se těšit příště.

Ludmila Soltysiaková

Počet obrázků: 8

Publikováno 08.01.2018 11:11, Náchod Odbočka

Ze života odbočky I. - komentované promítání fotografií

Začátek: 22.01.2018 09:00
Konec: 22.01.2018 13:00
Kde: Budova Městského úřadu Náchod, Palachova 1303, zasedací místnost v druhém patře budovy

Publikováno 05.01.2018 09:46, Olomouc Odbočka

Tříkrálové posezení s harmonikou

Obrázek

Vánoce se již pomalu ale jistě stávají minulostí, je proto ten správný čas podělit se o své zážitky.

Přijďte si u šálku dobré kávy nebo čaje popovídat s přáteli o tom, jak jste prožívali nejkrásnější svátky v roce právě Vy.

Kromě povídání se však můžete těšit také na harmoniku, která nám odpoledne krásně zpestří.

11.1. v klubovně OO SONS od 14:00

Publikováno 04.01.2018 17:03, Havlíčkův Brod Odbočka

LEDNOVÉ ČÍSLO HAVLÍČKOBRODSKÉHO PAPRSKU

Publikováno 04.01.2018 16:22, Přerov Odbočka

Slavnostní předání haptického modelu zámku Přerov

Přijďte si prohlédnout a osahat úplně nový haptický dřevěný model, který bude slavnostně předán do prostor zámku za přítomnosti zástupců výboru pro sociální a zdravotnické záležitosti a pro sociální začleňování, zastupitelstva města Přerova, TyfloCentra, SONS, zámku a výrobce.

Kdy: 16. ledna 2018 ve 14 hodin
Kde: Zámek Přerov - muzeum J. A. Komenského, Horní nám.1

Publikováno 04.01.2018 13:37, Uherské Hradiště Odbočka

Zornička leden 2018

Obrázek

Vítáme vás v novém roce časopisem Zornička nabitým důležitými informacemi. Jako vždy si jej stáhněte v čitelném formátu "PDF".

Publikováno 04.01.2018 12:53, Olomouc Odbočka

Vánoční koncert „Světlo ve tmě“

Obrázek

Již potřetí uspořádala oblastní odbočka SONS Olomouc koncert, který byl symbolicky nazván “Světlo ve tmě“.

Koncerty jsou časově situovány do období adventu nebo Vánoc. Ten poslední se konal 28. prosince 2017 v kostele Zvěstování páně na Dolním náměstí v Olomouci. Tentokráte vystoupil vokálně – instrumentální soubor: Musica pro Sancta Cecilia z Prahy. Na koncertě, kterého se zúčastnilo více než sto posluchačů, zazněly skladby a písně z období gotiky, renesance a baroka. Nejčastěji to byly skladby jindřichohradeckého skladatele Adama Václava Michny z Otradovic, ale i jiných českých autorů.

Krásná hudba, v provedení souboru, kde převažovali nevidomí hudebníci, se nesla v duchu vánoční atmosféry. Tu umocňovala i vánoční výzdoba kostela včetně betléma, výškou i počtem postav největšího v Olomouci.

Závěr – jako pořadatelé jsme velmi spokojeni s úrovní koncertu po umělecké stránce, s návštěvností, ale i s ochotou a vstřícností všech zainteresovaných stran. To nás povzbuzuje v úmyslu pokračovat v započaté tradici i v budoucnu.

J. Příborský

Počet obrázků: 5

Publikováno 03.01.2018 13:13, Kroměříž Odbočka

Informátor leden 2018

Informace o plánovaných akcích na měsíc leden 2018 v textové podobě.

Publikováno 03.01.2018 13:07, Mladá Boleslav Odbočka

V salónku penzionu VILA, Komenského 2085, u vlakového nádraží

22.1.             ve 14:00 hodin

Klubové setkání

V zasedací místnosti Městského úřadu Kyjov, tedy na radnici v přízemí, vlevo

12.1.               v 16:00 hodin

Publikováno 31.12.2017 13:28, Havlíčkův Brod Odbočka

Vyprávění pana Vladimíra Janečka, člena odbočky Havlíčkův Brod

Vážení čtenáři,

musíme vám oznámit smutnou zprávu. Bohužel nám pan Janeček už žádnou pověst z našeho kraje ani vzpomínky na školu nenapíše. Článkem o Vánocích se s námi rozloučil.

Pan Mgr. Vladimír Janeček zemřel v pátek 29. 12. 2017 ve věku nedožitých 78 let. Bude nám všem moc chybět.

Věnujte mu, prosíme, tichou vzpomínku spolu s námi.

oblastní odbočka SONS HB

Publikováno 23.12.2017 15:39, Nový Jičín Odbočka

Tajemství hlíny

Milí přátelé, pojďte s námi na haptickou výstavu přizpůsobenou zrakově postiženým, která pod názvem Tajemství hlíny představuje hlínu jako nejstarší materiál pro výrobu keramiky – etapy její výroby, výrobní postupy a možnosti použití.

Datum: 18.01.2018 10:00
Kde: Žerotínský zámek, 28. října 12, Nový Jičín

Zobrazena stránka 204 z 241 (celkem 4801 záznamů)
Jít na stránku: 1 .. 10 .. 20 .. 30 .. 40 .. 50 .. 60 .. 70 .. 80 .. 90 .. 100 .. 110 .. 120 .. 130 .. 140 .. 150 .. 160 .. 170 .. 180 .. 190 .. 200 .. 202 203 204 205 206 .. 210 .. 220 .. 230 .. 240 .. 241